"The First 10 years of the Internet Revolution were all about getting computers connected to the World Wide Web. But the next 10 years are going to be all about getting connected to one another."
לפי דברי דייב מקלור, 10 השנים הראשונות של המהפכה האינטרנטית נועדו כדי לחבר את המחשבים אל הרשת.
ב-10 השנים הבאות נהיה עסוקים בלהתחבר אחד אל השני.
שיווק ברשתות חברתיות מאפשר לנו להתחבר אחד אל השני ובכך לרקום בעדינות קשרים עסקיים, קשרים עם קולגות וקשרים עם לקוחות פוטנציאליים עתידיים.
זו טעות לחשוב ששיווק ברשתות חברתיות הוא שיווק באינטרנט.
הבחירה בשיווק ברשתות חברתיות חייבת להיות נגזרת של בחירה רחבה יותר: שיווק באינטרנט ואחד הדברים שחשוב מאוד לקחת בחשבון הוא ששיווק ברשתות חברתיות הוא רק חלק מהשיטה לשיווק באינטרנט.
הפעילות ברשתות חברתיות משמשת אותנו בראש ובראשונה לבניית קשר ישיר (לא פרסומי, לא מכירתי) עם לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאלים.
היופי בזירה החברתית מגולם ביכולת לפעול באופן עצמאי ואותנטי בכל רגע נתון אלא שעל מנת שיהיה לך עם מי לדבר ואל מי לדבר ראשית עליכם לרכוש אמון.
אמון זו מילת המפתח כי אנשים רוכשים מבעלי עסקים שהם מכירים, מחבבים ומאמינים לו. הנה כמה טיפים שיסיעו לכם בתחילת הדרך.
1. להיות במקום הנכון בזמן הנכון
גלו היכן מסתובבים האנשים איתם אתם רוצים להתרשת, היכן גולשים קהלי המטרה של העסק שלכם. לכו לשם.
בקרו את האתרים האלה, בדקו אם יש שם ערוצים לרישות, בלוג, טוקבאק, פורום וכל ערוץ ליצירת דיאלוג. המתינו, אל תתחילו ליצור קשרים עדיין.
קראו את השלב הבא.
2. ברומא הייה רומאי.
כדי להיות רומאי ברומא, יש ללמוד תחילה כיצד מתנהל ומתנהג רומאי.
אותו הדבר ברשתות החברתיות.
התבוננו על קודי ההתנהגות בזירה החברתית: כיצד האנשים מגיבים אלו לאלו, אילו תכנים מעניינים את האנשים בקהילה, מה נהוג ומול מה תזכו בקיטונות של ביקורת.
ראשית התבוננו ולמדו. כשתרגישו נינוחים, התחילו להגיב בעצמכם.
3. השאירו תגובות בעלות ערך בבלוגים של אנשים אחרים
הטוקבאקים והלוחות למינם הם מקומות נפלאים ליצירת נוכחות באינטרנט.
איכות הנוכחות והתועלת שלה תלויים בידיים שלכם.
לא מספיק לכתוב כתגובה על פוסט בבלוג כלשהו: "איזה פוסט יפה, תביא עוד מהסוג הזה".
תרמו בתגובה שלכם ערך כלשהו ליתר הגולשים שקוראים את הפוסט. אפשרו לקוראים לחוש אתכם, להכיר את המומחיות שלכם. לא, אל תגזימו ותנסו להראות לכולם שאתם הכי חכמים, פשוט הביאו את עצמכם בכנות ובמקצועיות.
אני רוצה להקדיש עוד כמה שורות לנושא כתיבת תגובות בבלוגים של אחרים.
לכתיבת תגובות בבלוגים של אחרים יש המון תועלות וביחד אנו יוצרים מצבים רבים של win-win. שימו לב:
• אתם יכולים לציין את השם שלכם עם הטייטל – תרומה ישירה למיתוג שלכם
• לרוב אתם נרשמים לתגובות עם כתובת מייל וכתובת אתר מה שמאפשר לאנשים שמתרשמים מכם להגיע לאתר שלכם - הרווחתם תנועה - ולהכיר אתכם, יתכן והרווחתם לקוח פוטנציאלי או מצטרף לרשימת התפוצה.
• בעצם כתיבת התגובות בבלוג של האחר, אתם עוזרים לו לבנות את האמינות שלו.
האמינות שלכם תגיע בעקבותיו.
4. קבלו רשות לשלוח
תוכן רשות, היא אחת מעמודי התווך של הרשתות החברתיות.
שלחו תוכן אך ורק למי שנתן לכם את הסכמתו לכך מפורשות.
רק אחרי שיש לכם הסכמה ברורה, גשו ליצור את התוכן שיאפשר לכם ליצור המרה.
5. צרו תוכן שיש בו טעם של עוד
היכולת שלכם ליצור תוכן משכנע (טקסט, ודיאו, אודיו, תמונות) היא זו שתבנה את הסיפור שלכם ותגרום לאנשים להתרגש ולהישאר מקושרים אליכם.
איך תיצרו תוכן שיש בו טעם של עוד?
נסו לענות על השאלות הבאות:
• מה הניסיון, המומחיות או הידע שיש לי ושאני יכול/ה לחלוק עם הלקוחות שלי?
• האם יש משהו שאני יכולה ליצור ואשר יכול לחבר את הלקוחות שלי אחד לשני, כך או אחרת?
• באיזה ערוץ תקשורת אני הכי משכנע/ת: טקסט, וידאו, אודיו, תמונות?
התשובה היא: לא. אבל זו ההתחלה.
זו התחלה של דרך שיש בה אוסף שלם של פעולות וחוקים וכללים שבונים את השיטה לשיווק באינטרנט. אחרי שמבינים את השיטה לשיווק באינטרנט ורואים את התמונה השיווקית שמתאימה לעסק, פשוט יותר לרדת למגרש, לשחק ולהצליח.
אם עניין אתכם המאמר הזה, יתכן ותתעניינו גם ב " 6 דרכים אפקטיביות להעלאת הנאמנות של אוהדים בדף העסק בפייסבוק"
קייסי קולג'- המרכז ליישומי שיווק באינטרנט: המספק לימודי שיווק באינטרנט, קורסים והדרכות לחברות ארגונים ועסקים קטנים. ושירותי שיווק באינטרנט לבעלי עסקים.